Fandom

Komiksy Wiki

3. Doman - chram na Lednicy

92strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
D3.jpg

Wieści o knowaniach Popiela wzburzyły poddanych. W tajemnicy stary Wisz przygotowuje się do wiecu. Spotykają się wszyscy w zagrodzie Piasta na postrzyżynach u jego syna. Na postrzyżyny trafia dwóch wędrowców z Moraw niosąc wiarę i błogosławieństwo. Dowiadując się, iż syn Piasta jest niewidomy każą mu nasmarować powieki maścią. Dorosłemu już Domanowi spodobała się Dziwona, która została przeznaczona do chramu służyć bogom. O knowaniach Wisza dowiaduje się Popiel. W tym czasie syn Piasta odzyskuje wzrok. Wisz na rozkaz Popiela zostaje zabity. Syn Wisza i Doman zwawiają się, aby krwawą koszulę rozesłać i pomsty na Popielu szukać. Doman zwierza się, iż chce Dziwnę siłą zabrać. Tymczasem Dziwna spotyka staruszkę, która wróży jej, że na święcie kupały poleje się krew z jej powodu. Podczas święta Doman rusza na koniu porwać Dziwnę. Gdy ją uprowadza dziewczyna wyjmuje jego nóż i trafia go w pierś. Przyjaciel Domana zabiera go na wyspę Lednicką do wróża Wizuna. Tam odzyskuje zdrowie. Gdy Doman ozdrowiał dostał od Wizuna święte ostrza w kształcie liści. Po kilku miesiącach Popiel został obalony, Piast został księciem i kraj obroniono przed najazdem Niemieckim. Doman jedzie do Lednicy i porywa stamtąd Dziwnę, z błogosławieństwem Wizuna.

Download

Przeklej

Więcej w Fandom

Losowa wiki