FANDOM

Ok doman interpress 02.gif

Miesiąc po obaleniu Popiela Doman podczas wędrówki spotyka Morawianów. Dowiaduje się od nich, że synowie Popiela upomną się o władzę. Doman przekazuje Piastowi zaproszenie od Wizuna na wiec. Do żniw niestety nie powołano nowego księcia. Po żniwach Wizun przyniósł z wyroczni słowiańskich radę, iż trzeba na tronie człowieka skromnego i mądrego, któremu głos orła zwycięstwo nad wrogiem obwieści. Tymczasem nadciągają synowie Popiela wiodąc Niemców na pomoc. Doman spotyka oddział Niemieckich wojów. Sam uderza na nich. W tym czasie nadchodzi odsiecz i rozgramia wojska Niemieckie. Na wiecu nadal nie dochodzi do porozumienia. Niemcy szykują ponownie siły zbrojne. Na wiec trafiają Morawianie i wskazują Piasta jako człowieka skromnego i mądrego. Piast zgadza się i zostaje księciem. Niemiecki kupiec namawia do zdrady Doman obiecując zaszczyty i dobrobyt. Zostaje zaproszony do Niemców na naradę. Po powrocie opowiada wszystko księciu Piastowi. Nadchodzi dzień bitwy i dwie wrogie armie stają naprzeciw siebie. Podczas bitwy Doman każe odstąpić swej drużynie odstąpić od grobli. Gdy nadjeżdżają wojska Niemieckie Doman zamyka ich w pułapce dając sygnał krzykiem orła wojskom Piasta. Zaskoczeni najeźdźcy doznali klęski. Na cześc tego zwycięstwa Piast przyjmuje znak orła jako swój znak na tarczy.

Download

Przeklej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki