Fandom

Komiksy Wiki

Thorgal

92strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Głównym bohaterem serii jest Thorgal Aegirsson, który wychowuje się wśród Wikingów, nie jest jednak jednym z nich. Thorgal jest bowiem „gwiezdnym dzieckiem” – jego przodkowie nie mieszkali na Ziemi – a tylko przez przypadek trafia jako niemowlę do kraju Wikingów. Oni też nadają mu imię – posłaniec Thora, boga piorunów i Aegira, władcy wód – ponieważ niemowlę znaleziono na brzegu morza po potężnym sztormie.

Tytułowy bohater serii posiada dość szeroki wachlarz półboskich darów: m.in. niezwykłą siłę, zręczność, intelekt i niebywałe szczęście. Charakterystyczna dla Thorgala jest niezłomna uczciwość i poszukiwanie swojego miejsca w świecie. Żadne jednak jego wyczyny nie wykraczają poza zwykłe fizyczne prawdopodobieństwo: Thorgal nie jest Supermanem; nie jest również klasycznym wojownikiem - niszczycielem. Opowieść ta jest historią człowieka, który w wyniku dramatycznych boskich wyroków nie może odnaleźć spokoju. Wyraźnie podkreślana przez autorów jest również jego niechęć do przemocy.

Ukochaną (a później również żoną) Thorgala jest księżniczka Wikingów Aaricia, z którą dorastał. Dwójka ich dzieci to chłopiec Jolan o zdolnościach telekinetycznych, i dziewczynka Louve, umiejąca rozmawiać ze zwierzętami.

Postacią przewijającą się przez wiele odcinków cyklu (począwszy od Łuczników) jest Kriss de Valnor, okrutna i przebiegła łuczniczka, stanowiąca przez symbol zła i dość typowy przykład atrakcyjnej, ale niebezpiecznej femme fatale. Kriss jednocześnie kocha i nienawidzi Thorgala, udaje się jej podstępem uwieść go, rodzi też jego syna, Aniela. Po śmierci Kriss de Valnor, Thorgal i Aaricia przejmują opiekę nad chłopcem, który ma się okazać wnukiem i potencjalnym wcieleniem Kahaniela de Valnor,ojca Kriss.

Spis tomów

  1. Zdradzona Czarodziejka
  2. Wyspa wśród lodów
  3. Nad jeziorem bez dna
  4. Czarna galera
  5. Ponad Krainą Cieni

Zewnętrzne stronyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki